Guide: Sådan fungerer online betaling

Bliv klogere på online betaling, og hvilke betalingsløsninger der passer til netop din webshop. 

E-HANDEL BLIVER MERE OG MERE POPULÆRT

Danskerne elsker at handle på nettet. I 2018 når danskernes onlineforbrug helt op på 133,5 milliarder kroner.

I takt med at e-handel vokser sig større, drømmer flere forretningsdrivende og iværksættere om at åbne deres egen online virksomhed.

Overgangen fra fysisk handel til webshop er nemmere end de fleste regner med. At drive en webshop minder nemlig på mange måder om at drive en fysisk forretning. Det handler om at have de rigtige produkter på de rigtige tidspunkter, at markedsføre din virksomhed og levere en god og troværdig service til dine kunder.

En væsentlig forskel på online handel og fysisk handel er betalingsdelen. I fysiske butikker foregår handlen over et kasseapparat, men i en webshop foregår det hele over en skærm. Det er et rimelig nyt fænomen og rejser et helt naturligt spørgsmål: Hvordan fungerer en online betaling?

I denne artikel skal vi helt tæt på online betaling. For hvad er det egentlig, der sker, når kunden taster sine betalingsoplysninger ind og trykker køb? Hvordan bevæger pengene sig fra kundens konto over på webshoppens?

Pengenes rejse er ikke det eneste, vi dykker ned i, for i takt med at e-handel vokser, kommer der et større udvalg af betalingsformer på markedet. Men hvad er det egentlig de forskellige betalingsformer kan, og hvilke betalingsformer skal du vælge til din webshop?

Vi håber, at du med nedenstående guide vil blive klogere på online betaling, og hvilke betalingsløsninger der passer til netop din webshop. Du finder guiden ved at scrolle ned på denne side eller du kan downloade den i en samlet PDF via linket herunder:

New call-to-action

INDHOLD


 

1. HVAD ER ONLINE
     BETALING?

 
         • Betalingsløsning

 
         • Betalingsløsningsleverandør

   
         • Indløser


 

2. HVORDAN KOMMER DU I
     GANG MED ONLINE
     BETALING?
 

         • Indgå en aftale med en indløser


         • Indgå aftale med
            betalingsløsningsleverandør


         • Integration af betalingsformer i din
            webshop

 


 

3. HVAD ER DE FORSKELLIGE
     BETALINGSFORMER?


         • Kortbetaling

   
         • Samlet-løsning 

   
         • Paypal 

   
         • Online delbetaling

   
         • Linkbetaling

   
         • Call center-betaling


 

 

 


 

4. ONLINE MOBIL-BETALING



         • Hvordan fungerer online
            mobil-betaling?

 
         • Hvad byder fremtiden på for
            online mobil-betaling?


 

5. SIKKERHED FOR
     WEBSHOPS



         • Konklusion

1. HVAD ER ONLINE BETALING?

For at kunne forstå online betaling er det afgørende, at du har overblik over de forskellige aktører, som er involveret i betalingsprocessen.

Kunden er sandsynligvis den vigtigste aktør. Men kundens rolle er nem at forstå.

Lad os i stedet for begynde med at se nærmere på de andre nøgleaktører:

 

Betalingsløsning

Det hele begynder med dig.

Du har fået en forretningside og vil derfor åbne en webshop. En webshop er kendetegnet ved at have en betalingsløsning, der gør det muligt for dine kunder at købe og betale for varer og ydelser. Uden en betalingsløsning er en webshop bare en hjemmeside.

En betalingsløsning kan typisk modtage forskellige betalingsformer, som for eksempel Dankort, Visa, MasterCard, Visa Elektron, Maestro og MobilePay, men disse vender vi tilbage til senere.

Det er ikke nødvendigt, at din webshop skal udstyres med enten den ene eller den anden betalingsform. Det afhænger alt sammen af, hvilke betalingsformer dine kunder foretrækker at bruge, når de handler online.

Inden din webshop udstyres med en betalingsløsning (betalingsformer), og du kan modtage penge fra dine kunder, skal du indgå et samarbejde med en betalingsleverandør og en indløser. Lad os se nærmere på, hvad deres respektive roller er. 

Betalingsløsningsleverandør

Kaldes på engelsk for en payment service provider (PSP), hvilket giver et godt indtryk af, hvad det er for en rolle, betalingsløsningsleverandøren spiller i den samlede betalingsproces.

Betalingsløsningsleverandøren står for at levere den tekniske platform, som gør, at din webshop kan tage imod betalinger. Den tekniske platform er typisk et betalingsvindue, som kunden taster sine kortoplysninger ind i og et  administrationsmodul som du som webshop-ejer har adgang til. Det er i administrationsmodulet, at du som webshop håndterer dine transaktioner/betalinger i form af for eksempel at godkende, refundere og annullere betalinger fra din webshop.

Det er samtidig betalingsløsningsleverandørens opgave at formidle dine kunders kortoplysninger til indløseren i et sikkert miljø.

Din betalingsleverandør har typisk ikke noget med penge at gøre, men flytter udelukkende information rundt i et sikkert miljø. Der findes dog betalingsleverandører som også tilbyder indløsning, så du kan få det hele samlet et sted – disse vil både flytte informationer og sørger for at pengene bliver trukket og sat ind de rigtige steder.

Ud over at lave den tekniske platform og formidle kortoplysninger til indløseren, kan betalingsløsningsleverandøren rådgive dig i forhold til, hvilke betalingsmuligheder du bør tilbyde lige præcis dine kunder.

Indløser

En indløser har to vigtige opgaver i online betaling. Den meget centrale opgave er at godkende din webshop til at modtage kortbetalinger med de betalingskort, som den respektive indløser er godkendt til.

Den anden opgave er at overføre betalingen fra dine kunders bankkonto til din webshops bankkonto. Det er derfor også hos indløseren, at du angiver hvilken konto dine penge skal sættes ind på.

Når en kunde køber noget i din webshop, modtager indløseren kortinformationer fra din betalingsløsningsleverandør. Efterfølgende tjekker indløseren, om der er dækning for beløbet på kundens konto og om kortet er gyldigt. Er det tilfældet, sender indløseren informationen videre til betalingsleverandøren, som giver en godkendelse af betalingen i betalingsvinduet, så din kunde kan se at købet er gået igennem. Når du har sendt varen og godkendt betalingen i din administration, trækker indløseren penge fra kundens konto og udbetaler beløbet til dig på den aftalte afregningsdag.

 

2. HVORDAN KOMMER DU I GANG MED ONLINE BETALING?

Nu ved vi, hvem de forskellige aktører er, og hvad de foretager sig i forbindelse med en online betaling.

Men hvordan arbejder de tre aktører sammen, og hvordan kommer din webshop i gang med online betaling?

Det forklarer vi her i tre enkle trin:

 

1. Indgå en aftale med en indløser

For at kunne håndtere betalinger på nettet, skal du bruge en indløsningsaftale. Der findes en række danske indløsere som fx NETS, Teller og Swedbank. NETS er den største af dem, og den eneste der tilbyder indløsning af Dankort. Vær opmærksom på, at det kan tage lang tid at få en indløsningsaftale, da aftalen bl.a. kræver kreditgodkendelse af din virksomhed.

Din betalingsleverandør kan hjælpe dig med at finde den indløser, som kan understøtte lige præcist de betalingsmetoder, som du skal vælge til din webshop. Du skal herefter sende en ansøgning til indløseren om at indgå en indløsningsaftale.

Husk altid at oplyse i ansøgningen, hvem din betalingsløsningsleverandør er. Så kan indløseren sende dit forretningsnummer til betalingsløsningsleverandøren, som på den måde ved, at din konto er klar til at blive aktiveret.

Først når indløsningsaftalen er indgået, kan din webshop tage imod betalinger fra kunder. Imens du venter på din indløsningsaftale kan du indgå en aftale med en betalingsløsningsleverandør og starte integrationen af selve betalingsløsningen i din webshop.

 

 

 

2. Indgå aftale med betalingsløsningsleverandør

Start med at kontakte en betalingsløsningsleverandør. Det kunne eksempelvis være DIBS, som er en af Nordens mest erfarne udbydere af online betaling.

Betalingsløsningsleverandøren kan hjælpe dig med at finde de betalingsmetoder, som passer bedst til din webshop. Rådgivningen tager udgangspunkt i, hvilket marked din webshop befinder sig, og hvor mange betalinger du forventer at modtage. Betalingsleverandøren har ofte stor erfaring med at rådgive nystartede webshops og ved præcist, hvilke betalingsmetoder der giver bedst mening i forhold til dit marked og din kundegruppe.

Når du har underskrevet en aftale med betalingsløsningsleverandøren, opretter leverandøren en betalingsløsning til din webshop.

Når indløsnings- og betalingsløsningsaftalen er på plads aktiveres de valgte betalingsmetoder i din betalingsløsning.

Det kan forekomme uoverskueligt at skulle indgå aftaler med både en indløser og en betalingsleverandør. Derfor er det også muligt at finde samlede pakker, hvor du får indløsning og betaling i én aftale. Med en Easy-løsning fra DIBS får du indløsning og betaling i én samlet aftale. Læs mere om Easy betalingsløsning her.

 

 

3. Integration af betalingsformer i din webshop

Du er næsten good to go. Du mangler bare lige, at integrere betalingsløsningen på dit website.

Integrere betyder, at det betalingsvindue, som dine kunder skal indtaste deres betalingsoplysninger i, bliver en del af dit website. Når kunderne lægger varer i den digitale indkøbskurv og skal betale, skal de klikke sig videre til din betalingsløsning, hvor de kan vælge imellem de forskellig betalingsmetoder.

Betalingsløsningen skal med et andet ord kædes sammen med din webshop.
Hvis du har bygget din egen webshop med eksempelvis Woocommerce for Wordpress, er det relativt enkelt at integrere betalingsløsningen. Du skal blot hente det plugin, som din betalingsleverandør har lavet til formålet, og installere det på dit website. Hvis du ikke kan finde det rigtige plugin eller har problemermed at aktivere det, kan du få hjælp af din betalingsløsningsleverandør.

Har du fået et webbureau eller en anden partner til at designe din webshop, kan bureauet integrere betalingsformerne i din webshop. Det er en simpel, men vigtig manøvre.

Du har nu gennemført de tre trin:

1. Indgået en aftale med en betalingsløsningsleverandør
2. Indgået en aftale med en indløser
3. Integreret betalingsformer på din webshop

Men hvad er det egentlig for nogle betalingsmetoder, du har at vælge imellem? Og hvad er deres styrker og svagheder?

 

 

 

3. HVAD ER DE FORSKELLIGE BETALINGSFORMER?

 

Kortbetaling

Kortbetaling er den mest anvendte online betalingsmetode i Norden og derfor et det vigtigt for din webshop at tilbyde kortbetaling. Uanset hvilket marked eller kundesegment, du sigter efter.

Sådan fungerer kortbetaling: Kunden skriver sine kortoplysninger ind i et betalingsvindue, som er leveret af betalingsløsningsleverandøren. Betalingsløsningsleverandøren sender betalingsoplysningerne videre til indløseren, som tjekker om der er dækning på kortet og om kortet er gyldigt. Er dette tilfældet, trækkes beløbet i kundens bank og sender beløbet til webshoppens konto.

Som webshop skal du helst tilbyde de betalingskort, som dine kunder bruger i deres hverdag. I 2017 svarede 74% af danskerne, at de foretrækker at betale med kort, når de handler online. Som dansk webshop, er det derfor en god idé at tilbyde Dankort/ Visa-Dankort, samt de internationale kort Visa, Mastercard, Maestro og Visa Electron. Med denne kombination af betalingskort er din webshop dækket rigtig godt ind.

Du skal være opmærksom på, at det er nødvendigt at indgå to indløsningsaftaler for at tilbyde hele paletten af betalingskort. NETS er indløser på Dankort, imens Teller og andre er indløser på de internationale betalingskort. Du skal indgå en indløsningsaftale med minimum to indløsere, hvis du vil have ovenstående kombination.

Fordel:
Den helt store fordel ved kortbetaling er, at betalingsformen er enormtudbredt.

Alle har et betalingskort så uanset hvad vil langt størstedelen af dine kunder kunne betale. Derfor er kortbetaling et oplagt sted at begynde, når du lancerer din første webshop.

Ulempe:
Kortbetaling er, set fra kundens perspektiv, en lidt kringlet måde at skulle betale på – især fra mobilen.

Der skal indtastes en masse kortoplysninger, og det kan opleves som en omstændelig proces, hvis det er et køb, som kunden ofte foretager. Specielt ved billige produkter og små køb, kan den være omstændigt at skulle indtaste mange oplysninger.

Det er en fordel, hvis din betalingsleverandør er i stand til at gemme kundens kortoplysninger. Du kan høre mere om denne vigtige funktion hos din betalingsløsningsleverandør.

Samlet-løsning

Der findes betalingsløsninger, der indeholder flere betalingsmuligheder - så kunderne frit kan vælge deres foretrukne betalingsform - hvad enten det er kort eller mobil-betaling. 

Når en betalingsløsning integreres i en webshop, kaldes det et checkout. Med en samlet-løsning kan du vælge hvilken betalingsmetode du vil tilbyde til dine kunder i checkoutet. Ved første køb registrerer kunden sine leverings- og betalingsoplysninger og kan vælge at gemme oplysningerne, så der kan betales med et klik på fremtidige køb. 

Dette reducerer risikoen for, at kunden bliver forstyrret i betalingsfasen, og købsoplevelsen bliver dermed hurtigere og problemfri. DIBS tilbyder en samlet betalingsløsning: Easy  

 

Paypal

Paypal er en af verdens mest kendte e-handelstjenester, og beskæftiger sig med at overføre betalinger mellem kunder og webshops, og mellem privatpersoner.

Paypal fungerer sådan, at privatpersoner klikker sig ind på paypal.com og opretter en konto. Kontoen kan de efterfølgende bruge til at betale med i de webshops, der tilbyder Paypal som betalingsform.

Det er vældigt smart set fra dine kunders perspektiv. Kunden tilknytter betalingskort og informationer til sin Paypal-konto og slipper for at indtaste en masse betalingsoplysninger i forbindelse med et køb. Kunden kan nøjes med at logge ind på sin Paypal-konto og trykke køb. Ikke noget med at skulle indtaste navn, adresse, fødselsdato, e-mail-adresse, kortoplysninger og så videre.

Som webshop kan du oprette en erhvervskonto på paypal.com. Selve oprettelsen er simpel, og det er nemt at integrere betalingsformen i din webshop. Størstedelen af de populære e-handelsplatforme har direkte integration til Paypal, hvilket gør integrationen endnu nemmere. Nogle PSP’er har også mulighed for at integrere op imod din Paypal konto, således alle betalingsmetoder kan samles i ét betalingsvindue.

Fordel:
Paypal er en praktisk betalingsform, som gør det nemt og hurtigt for kunder at handle online, og for webshoppen at modtage betalingen.

Kunderne slipper for at indtaste deres betalingsoplysninger. Det er gratis for webshoppen at oprette en erhvervskonto på Paypal, og der er ingen månedlige omkostninger.

Ulempe:
Paypal er nemt, men der er ikke særligt mange, der bruger det i Danmark. Paypal er større i udlandet.

I Norden er det kun omkring en fjerdedel af online kunder, som bruger Paypal. Som webshop er det svært at få et gennembrud, hvis du tilbyder Paypal som eneste betalingsform.

Paypal tager et relativt højt gebyr per salg. Omkring 3,5 procent af salgsprisen.

Online delbetaling

Online delbetaling er en relativt ny betalingsform, hvor kunderne afbetaler på deres online køb.

Kunden køber en vare men i stedet for at betale det samlede beløb på én gang, deles prisen op i små bidder, som afbetales over en aftalt periode. Betalingsformen kan benyttes ved alt lige fra køb af en cheeseburger til en spritny computer.

I Danmark er det Viabill, som er den største udbyder af online delbetaling og i Sverige sidder Klarna tungt på markedet.

Det attraktive ved online delbetaling er, at du som webshop får hele beløbet udbetalt på en gang. Du vil modtage pengene på din konto et par dage efter transaktionen er gennemført (antal dage afhænger af din bankaftale) som ved enhver anden betalingsform.

Efterfølgende er det Viabill i Danmark eller Klarna i Sverige, som påtager sig ansvaret for at indkræve de månedlige afbetalinger fra kunden. Det er altså Viabill og Karna, der låner kunden penge til at foretage et køb i din webshop. Webshoppen tilbyder afbetaling uden selv at løbe nogen økonomisk risiko. Pris for oprettelse af en erhvervskonto hos en långiver afhænger af webshoppens årlige omsætning.

Fordel:

Som webshop kan du tilbyde afbetaling til dine kunder uden selv at løbe nogen økonomisk risiko.

Der er ikke noget ekstra transaktionsgebyr på den enkelte handel, du betaler altså kun dine sædvanlige indløsnings- og transaktionsgebyrer.

Ulempe:
Det er formentlig ikke alle kunder, som ønsker at benytte sig af afbetaling. Især ikke hvis der er tale om et mindre beløb.

Derfor kan det være en usikker fremgangsmåde at tilbyde online delbetaling som eneste betalingsform i sin webshop.

Linkbetaling

Linkbetaling er særligt populær i sammenhæng med b2b, i call-centre og handel på tværs af landegrænser. Det er en betalingsløsning, som giver virksomheden mulighed for at modtage online betalinger, selvom virksomheden ikke har nogen webshop.

Med linkbetaling sender virksomheden en e-mail eller SMS med et betalingslink til sin kunde. Kunden kan åbne linket på en pc, mobiltelefon eller tablet. Når kunden klikker på linket, åbner et betalingsvindue. Kunden kan se hvilken ordre, der er tale om, beløb og referencenummer og ellers blot indtaste sine kortoplysninger og betale.

Virksomheden opretter betalingslinks i et adminstrations-system, som kan tilgås fra en helt almindelig browser. Her indtastes ordrenummer samt et beløb, og betalingslink sendes ud til kunden. Når betalingen er gennemført, modtager både virksomhed og kunde en kvittering pr. e-mail. Modsat andre betalingsløsninger behøver linkbetaling heller ikke nogen integration med et website eller webshop. Det er simpelt og således et fremragende alternativ til den noget mere omstændige gammeldags faktura.

Med linkbetaling kan man typisk modtage de samme betalingsmetoder, som med en traditionel betalinsløsning til en webshop.
Betalingsløsningen kræver blot en aftale med henholdsvis en betalingsløsningsleverandør og en indløser. Så er du klar til at sende betalingslinks ud og modtage online betalinger. Simple as that.

Fordel:
Nemt at sætte op. Du behøver ikke engang nogen webshop eller website for at komme i gang med linkbetaling, men du skal dog have dine handelsbetingelser liggende online på eksempelvis Dropbox, så du kan linke til dem i betalingsløsningen.

Linkbetaling er praktisk i forbindelse med udenlandsk handel, da virksomhederne undgår bankoverførsler. Bankoverførsler kan være besværlige på grund af forskelle i registrerings- og kontonumre.

Linkbetaling gør det nemt for kunder at betale online.

Ulempe:
Det er ikke et særligt godt match til virksomheder, som laver mange små salg. Det kan blive en administrativ byrde at sende betalingslinks ud.

Call center-betaling

Med en call center-løsning modtager virksomheden betaling direkte på telefonen.
Betalingsløsningsleverandøren opretter et administrationssystem, som er et sikret online miljø. Kunden får en ”robotstemme” i røret og indtaster sine betalingsoplysninger på telefonen.

Kortoplysningerne bliver overført til et administrationssystem, og betalingen registreres øjeblikkeligt, mens kunden er i røret. Ligesom med linkbetaling er call center-betaling særligt velegnet til b2b-handel og udenlandske transaktioner. Og så er betalingsløsningen nem at komme i gang med. Den kræver blot en aftale med betalingsløsningsleverandør og indløser.
Teknisk integration med virksomhedens website er ikke nødvendigt.

Fordel:
Det er nemt at komme i gang med og kræver ingen teknisk integration.

Nem administration i et administrationssystem, som er let for virksomhedens medarbejdere at benytte sig af.

Hurtig betalingsproces for både virksomhed og kunder.

Ulempe:
Nogle kunder vil være utrygge ved at skulle aflevere deres betalingsoplysninger over telefonen.

Hvis virksomheden foretager mange små salg, er call center-betaling en krævende betalingsform rent administrativt. Opkald vil hurtigt sluge mange arbejdstimer for virksomhedens medarbejdere.

ONLINE MOBIL-BETALING

Online betaling med mobiltelefon bliver mere og mere populært i Norden. I Danmark er MobilePay førende på området. I Sverige er det Swish, og i Norge er det VIPPS, som er de største online mobile betalingsformer.

Men hvordan fungerer online mobil-betaling? Og hvorfor er betalingsformen så populær?
Det skal vi se nærmere på nu.

 

Hvordan fungerer online mobil-betaling?

Online mobil-betaling er et tilkøb til din eksisterende betalingsløsning.
Det betyder, at du som webshop skal indgå aftaler med en betalingsløsningsleverandør og dermed også en indløser. Først derefter kan du tilbyde online mobil-betaling til dine kunder.

Betalingsformen fungerer sådan, at kunden vælger eksempelvis MobilePay i webshoppens betalingsvindue. Efterfølgende sendes kunden videre til et nyt vindue, hvor han eller hun skal indtaste sit telefonnummer. Bagefter modtager kunden en notifikation på sin telefon. Kunden klikker på notifikationen, swiper en enkelt gang, og så er købet gennemført. Ikke noget med at indtaste en masse betalingsoplysninger.

Du skal være opmærksom på, at mobil-betaling kun fungerer med de betalingskort, som du i forvejen tilbyder. Hvis en kunde har et betalingskort tilknyttet deres mobile betalingskonto, som din webshop ikke understøtter, vil mobil-betaling heller ikke fungere for kunden.

Og så er vi tilbage ved begyndelsen: Hvis du vil tilbyde online mobil-betaling, skal du være helt sikker på, at din webshop er tilstrækkeligt dækket ind på betalingskort.

Fordel:
Online mobil-betaling er en populær betalingsform, som er nem for kunderne at bruge. Kunderne slipper for at indtaste betalingsoplysninger ved hvert enkelt køb – og derved øges konverteringen.

Det betyder, at du som webshop kan regne med at få flere gennemførte køb, hvis du tilbyder online mobil-betaling. Dine kunder har oftere mobiltelefonen ved hånden end deres betalingskort.

Hvis du allerede tilbyder betaling via et bredt udvalg af betalingskort, er det nemt at tilføje online mobil-betaling til din webshop.

Ulempe:
Du skal tilbyde betalingskort, før du kan tilbyde online mobil-betaling.
Der skal indgås aftaler med betalingsløsningsleverandør og indløser, før du kan tilbyde betalingsformen.

Hvad byder fremtiden på for online mobil-betaling?

De fordele, der kendetegner online mobil-betaling, er fremtiden for e-handel.
Kunderne vil helst ikke bruge for meget tid på at klikke sig igennem lange betalingsflows og indtaste en masse betalingsoplysninger. Det er forklaringen på, at betalingsformer som MobilePay og Swish er blevet særdeles populære på kort tid.

I takt med at online mobil-betaling vokser sig større, vil der komme flere spillere på markedet. Det er Apple Pay et godt eksempel på. Betalingsformen har eksisteret siden 2014, men blev først lanceret i Danmark, Sverige og Finland i efteråret 2017.

Grundlæggende fungerer Apple Pay ligesom de mobile betalingsløsninger, forbrugerne kender i forvejen. Kunden opretter en Apple Pay-konto med sit betalingskort og kan efterfølgende betale med et enkelt klik i de webshops, der tilbyder Apple Pay som betalingsform.

 

Udviklingen fortsætter

Det er spændende at se, om Apple Pay kan vokse sig til en stor betalingsform i Norden på sigt. Mobile betalingsformer som MobilePay og Swish sidder tungt på markedet i henholdsvis Danmark og Sverige.

Men i fremtiden kan det være, at magtbalancen vil forskubbe sig eller en helt tredje betalingsform ændrer den måde, e-handel foregår på. Forbrugerne ønsker nem og sikker online-betaling. Den betalingsform, som leverer det bedste produkt på de to parametre, kommer til at sætte sig på den største del af nethandlen.

5. SIKKERHED FOR WEBSHOPS

Som webshop er det afgørende, at dine kunders betalingsoplysninger er i sikkerhed, når der handles i din webshop.

Det er derfor en god nyhed, at kundernes betalingsoplysninger allerede er sikret gennem dit samarbejde med en betalingsløsningsleverandør.

Betalingsløsningsleverandører bør altid  være PCI DSS-certificeret. PCI DSS står for Payment Card Industry Data Security Standard. Det er en fælles sikkerhedsstandard, som er udstukket af VISA og Mastercard. Standarden garanterer, at betalingsløsningsleverandøren håndterer betalingsoplysninger på en sikker og pålidelig måde.

Når du indgår et samarbejde med en betalingsløsningsleverandør, skal du som noget af det første spørge, om virksomheden er PCI DSS-certificeret. Så ved du med sikkerhed, at dine kunders betalingsoplysninger er i gode hænder.

KONKLUSION

Online betaling er en af de vigtigste dele, som du skal sætte dig ind i, når du vil lave din egen webshop.

Det kan fremstå meget teknisk, men i virkeligheden handler online betaling om at finde nogle gode samarbejdspartnere: Betalingsleverandører og indløsere.

De skal nok hjælpe dig med at finde de betalingsformer, som passer bedst til dit marked.

Rigtigt god fornøjelse!

Hvis du vil have mere inspiration til at lave din egen webshop, kan du læse med inde på DIBS’ blog. Du finder den lige her https://www.dibs.dk/velkommen-til-dibs-blog

Har du spørgsmål eller behøver hjælp?
DIBS Payment Services A/S
Arne Jacobsens Allé 13, 1.TV
2300 København S
Telefon: 70 20 30 77