HÅNDTER NYE BETALINGER

Hvordan håndteres nye betalinger

Husk at gennemføre dine betalinger 

 
Nye betalinger skal gennemføres for at du kan få udbetalt beløbet til din konto. Sørg for at gennemføre betalingen når du er klar til at sende varerne til kunden, dvs. at du skal gennemføre betalingen lige før du sender varen med posten. Hvis kunden har annulleret ordren, kan du slette betalingen for at fjerne reservationen på din kundes betalingskort
 
Hvordan gennemføres en betaling
Gennemfør betalingen samme dag som du sender varen. For at gennemføre en betaling, klikker du på betalingen i oversigten og trykker på gennemfør i genvejsmenuen . For at gennemføre flere betalinger samtidigt, markerer du dem og trykker på gennemfør. 
 
 
Ændre betalingen før du gennemfører
Alle ordrer kan del-gennemføres - vi har opsat en oversigt med 3 eksempler nedenfor. 
 

1. Gennemfør en betaling for et specifikt produkt 

 
For at gennemføre en betaling for et eller flere produkter, markerer du disse i markeringsboksen. Det samlede beløb beregnes ud fra de valgte ordrelinjer. Kontroller beløbet og tryk herefter på gennemfør.  
 
Eksempel: Du har modtaget en bestilling for 1 rød skjorte og 1 gul skjorte, men det viser sig at du kun har den røde skjorte på lager. Du ønsker at levere den røde skjorte nu og den gule så snart du får den på lager. Marker ordrelinjen for den røde skjorte og tryk på gennemfør.  Du kan gennemføre betalingen for den gule skjorte senere (OBS. Dette skal gøres indenfor 30 dage*). 
 
 
2. Ændre antal før gennemførelse
 
Du kan ændre antallet på en varelinje ved at sætte en ny værdi "Antal" feltet. Det totale antal og beløb vil blive tilrettet når du har intastet det nye tal. Kontroller beløbet og tryk på gennemfør.  
 
Eksempel: Du har modtaget en bestilling på 100 røde skjorter. Du har kun 80 på lager og kunden ønsker at du sender varene du har, så hurtigt som mulig. For at gøre dette, ændrer du antallet til "80" i antal-feltet. Systemet vil automatisk oppdatere den totale sum og du kan herefter trykke på gennemfør for at færdiggøre orderen. 
 
 
3. Ændre beløbet før gennemførelse 
 
Du kan ændre beløbet på en ordrelinje ved at intastet et nyt beløb i pris-feltet. Det totale beløb vil blive opdateret automatisk. Kontroller beløbet og tryk herefter på gennemfør. 
 
Eksempel: Din kunde har kontaktet dig for at annullere en order. Du overtaler kunden til at opretholde orderen mod en rabat. Når du reducerer beløbet til den nye, aftalt pris, vil systemet automatisk opdatere den totale sum.
 
Når du ændrer prisen, oprettes der en ny ordrelinje med det resterende beløb af den originale order. Bemærk at det ikke er muligt at gennemføre en betaling der overstiger det oprindelige beløb som kunden godkendte da orderen blev foretaget. Systemet vil give dig besked hvis du overstiger beløbet.
 
4. Annuller ændringerne
 
Alle ændringer som er beskrevet ovenfor kan annulleres. Hvis du foretager en ændring og mister overblikket undervejs, kan du altid annullere alle ændringer og starte forfra. 
 
 
 

*Bemærk at  kortbetalinger  skal gennemføres indenfor 30 dage, ellers bliver betalingen automatisk slettet. Kunden skal herefter oprette en ny order og registrere en ny betaling for at du kan gennemføre betalingen mod kundes kort.

 

DIBS Payment Services A/S
Arne Jacobsens Allé 13, 1.TV
2300 København S
Telefon: 70 20 30 77