FIND EN ENKELT BETALING

Find en enkelt betaling ved at vælge betalingsstatus, datointerval og sorter kolonnerne.

Find betalinger ved at benytte søgefunktionen 

Du kan bruge søgefunktionen, når du har behov for at finde specifikke betalinger eller en gruppe betalinger som er gennemført i en bestemt periode og/eller med en speficik status, fx gennemført eller refunderet 

Gå til søgesiden ved at klikke på "betalinger" i sidemenuen og sæt musen hen på søgefeltet. 

 

1. Klik på "søg" og specificer dine søgekriterier ved at vælge en af følgende: 

  • Dit ordre ID
  • DIBS' unikke betalings ID
  • Kundens navn 
  • Kundens email
  • Kundens telefonnummer 

 

2. Brug søgefiltre 

Klik på "rediger filter" på højre side af søgefeltet. 

3. Vælg en valgfri tidsramme eller brug en pre-defineret indstilling til at søge på seneste uge, måned eller år. 
 

4. Du har også mulighed for at vælge betalingsstatus ved at klikke i boksene oprettet, reserveret, gennemførte betalinger osv. 

Eksempel: "Hvor kan jeg finde alle transaktioner som blev gennemførte sidste måned?" 

Vælg søgefunktionen og: 

  1. Klik på “rediger filter”
  2. Vælg bestemte datoer eller “seneste måned”
  3. Afklik alle handlinger, undtaget “gennemførte”

 

Følg vejledningen nedenfor for at finde en specifik betaling:

 

1. Vælg Betalingsstatus

Alle godkendte betalinger vises med status "Ny". Status på betalingen ændrer sig efter hvordan du håndterer betalingen. Du skal først vælge status på betalingen du vil finde. 

Nye betalinger - En vellykket betaling fra kunden (som ikke er blevet afvist) er registreret som en ny betaling. Beløbet er reserveret på kundens konto, men du har endnu ikke gennemført betalingen / sendt varerne. Nye betalinger skal håndteres af dig. Klik her for mere information om hvordan du gennemfører, refunderer eller annullerer betalinger. 

Gennemførte betalinger er betalinger hvor du har trukket kunden for købet og sendt varerne.

Refunderede betalinger er betalinger hvor kunden har returneret varen(e) tilbage til dig og du har refunderet beløbet til kunden.

Annullerede betalinger er betalinger hvor du har slettet betalingen før du har trukket kunden for købet. Typisk sker det, når kunden annullerer ordren, før du har sendt varen. Når du annullerer en betaling, bliver beløbet som er reserveret på kundens kort frigjort. 

Afviste betalinger er betalinger som ikke blev godkendt og hvor kunden fik en fejlmelding eller afbrød betalingen i checkout. De typiske årsager er, at kunden ikke havde dækning for købet eller afbrød betalingen af andre årsager. 

2. Datosøgning 

Vælg et tidsinterval eller vælg et forhåndsdefineret interval for at se betalinger i den angivede tidsperiode. 

3. Sortering af kolonner

For at få en bedre oversigt over betalinger og arbejde med betalingslister, kan du sortere kolonnene som du selv ønsker det. Indstillingerne vil blive gemt på din bruger. 

DIBS Payment Services A/S
Arne Jacobsens Allé 13, 1.TV
2300 København S
Telefon: 70 20 30 77