DIBS MASTERPASS

I samarbejde med MasterCard kan DIBS nu tilbyde den nye betalingsmetode, MasterPass™. Betalingsmetoden er skabt for at øge konverteringen, ved at gøre det så nemt som muligt for dine kunder at betale, uanset om købet foretages via mobil, tablet eller computer.

Mobil e-handel øges

E-handel via mobilen er øget med 163 % på det svenske marked fra 2012 til 2015*. MasterPass er udviklet for at gøre det så enkelt som muligt at betale via mobil eller tablet.

*Dansk E-handel 2015

Flere køb med gemt kort

31% af de danske forbrugere siger, at de ville handle mere hvis de slap for at indtaste deres kortoplysninger, når de handler via deres smartphone.*

*Dansk E-handel 2015

Betalingsmetoden er kun tilgængelig i Sverige og Norge, og er derfor henvendt til webshops som opererer på det svenske og norske marked.
  • Din kunde betaler med sit betalingskort, som er gemt i MasterPass og som identificeres enkelt og sikkert med Mobilt BankID

  • Forbrugeren slipper for at indtaste sin leveringsadresse, da den allerede er gemt i MasterPass. Det er desuden enkelt for dine kunder at ændre leveringsadressen.

  • Alle større kort accepteres; MasterCard, Maestro, American Express, Diners Club och Visa (forudsat at de accepteres af webshoppen)

  • En stor fordel med MasterPass er enklere betaling på alle enheder, især mobilen.

  •  Understøtter forbrugere via Swedbank, Nordea, SEB, ICA Banken og Resurs Bank.

 

 

 

Det er enkelt og sikkert at betale med MasterPass

Når man betaler med MasterPass undgår dine kunder at skulle angive kreditkortoplysninger og leveringsadresse. Alle data er allerede gemt gennem identifikation med Mobilt BankID. Betalingsprocessen simplificeres ved at reducere antallet af trin, der kræves af forbrugeren, for at gennemføre et køb.

Følgende 4 enkle trin kræves for at gennemføre et køb med MasterPass via mobilen:

  1. Forbrugeren lægger sine produkter i den virtuelle kurv og vælger at betale med MasterPass.
  2. Mobilt BankID åbnes automatisk og identificering sker med en pinkode.
  3. Efter identifering åbnes MasterPass, her er kundens betalingskort samt leveringsadresse allerede gemt. Det er muligt for kunden at vælge et andet betalingskort og/eller en anden leveringsadresse. 
  4. Efter valg af betalingskort og leveringsadresse sendes forbrugeren tilbage til webshoppen for at bekræfte købet. Herefter er købet gennemført. Ved køb via computer, skal forbrugeren starte Mobilt BankID i sin mobil.

 

Har du spørgsmål eller behøver hjælp?
DIBS Payment Services A/S
Arne Jacobsens Allé 13, 1.TV
2300 København S
Telefon: 70 20 30 77
salg@dibs.dk