Ring til os
+45 7020 3077

Mandag - Torsdag: 9.00 - 17.00

Fredag: 9.30 - 16.00 

Teknisk support

Komplet online dokumentation, tips, tricks og meget mere

Driftsstatus

Driftsinformation, planlagt vedligeholdelse og test

Kodeord og login

Dit password skal indeholde:

  • 8 tegn
  • Minimum ét stort bogstav (A-Z)
  • Minimum ét lille bogstav (a-z)
  • Minimum ét tal (0-9)
Dit password må ligeledes ikke indeholde æ,ø,å eller andre specialtegn.
 

Du kan ændre dit password i vores administrationssystem i menuen 'indstillinger' og 'brugerindstillinger'.

Dit password kan også ændres via 'glemt password'-linket på login websitet.
Du vil derefter få tilsendt en mail med et link, så du kan ændre dit password. 

Dette kan ikke ses i DIBS administration på grund af sikkerhedsmæssige årsager. Du skal derfor kontakte supporten på +45 7020 3077.

Du skal sende en mail til support@dibs.dk med den nye mailadresse og vedhæfte et dokument som viser firmainformationer - eksempelvis en faktura fra DIBS. 

Din DIBS-konto bliver automatisk låst op efter 30 minutter, men ellers kan dukontakte supporten på tlf.  +45 7020 3077, så låser de din konto op med det samme.

Du kan finde mailadressen i vores administration under 'indstillinger' og 'tilpas profil'.
Det er denne mailadresse vi sender informationsmails til, men IKKE link til nulstilling af password.

Som standard er dit brugernavn det samme som dit kunde ID.
Du kan se dit kundeID i din velkomstmail fra os. 

Du kan også finde dit kunde ID i administrationen under 'indstillinger' og 'rediger profil'.

Dit kundeID kan findes i vores  administration under 'indstillinger' og 'rediger profil'.

Du kan også finde dit kundeID i din velkomstmail eller på dine fakturaer fra os.

Indløsere

For at tage imod betalinger over nettet kræver det at du har en indløsningsaftale med en indløser.
Nets er fx den eneste indløser der kan tage imod Dankort. Der findes flere indløsere der kan håndtere andre korttyper. 

Du bliver nød til at lave en aftale med den ønskede indløser. Når aftalen er på plads sender indløseren oftest den nye aftale til os. 

Når vi har modtget den nye aftale fra din indløser, vil vores supportteam kontakte dig via mail for at gennemføre ændringen.
Før du ændrer en aftale skal alle nye transaktioner gennemføres under den tidligere indløsningsaftale.

Indløserens kontaktinformation er oftest angivet på din indløsningsaftale eller på indløserens hjemmeside.

Transaktioner og betalinger

Markeringen af mistænkelige betalinger er en standard anti-svindelsfunktion, du har mulighed for at deaktivere i vores administration.

Vi overvåger alle betalinger der går gennem vores system. Vi markerer betalinger som mistænkelige, hvis der fx har været flere mislykkede betalingsforsøg på samme kort eller samme IP-adresse forinden den gennemførte betaling.

For at finde ud af hvorfor en transaktion er markeret som mistænkelig, skal du blot klikke på den røde tekst der læser 'mistænkelig'. Herefter vil et pop-up vindue komme med en forklaring og give dig muligheden for at gennemføre eller annullere ordren. Den mistænkelige ordre bliver ikke gennemført automatisk og skal derfor gennemføres manuelt.

For mere information gå til 'Integration' og herefter 'svindelkontrol' i vores administrationssystem.

Der er typisk to grunde til dette:

  1. Din kunde har lagt en ordre i webshoppen, men er af en eller anden grund aldrig kommet til betalingsvinduet.
  2. Din kunde har gennemført en betaling i betalingsvinduet, men vi har aldrig modtaget et svar fra indløseren (eller banken, hvis det var en bankbetaling).

Du bør undersøge om du har modtaget pengene og dernæst kontakte vores support på tlf.: +45 7020 3077.

Det afhænger af den aftale du har lavet med din indløser - på samme måde som med gennemførte transaktioner.

Hvornår pengene står på din bankkonto afhænger af den aftale du har lavet med din indløser / bank.

Selvom du har annulleret ordren, så kan pengene stadig være reserveret af din indløser eller din kundes bank. Hverken vi eller din indløser er i stand til at hæve reservationen.

Afhængig af din kundes bank, kan man måske ophæve reservationen manuelt. Ellers vil banken automatisk ophæve reservationen efter max. 30 dage. 

Kun din kundes bank kan fortælle dig om reservationen kan blive ophævet tidligere.

Vi har udarbejdet en manual, der beskriver hvordan du selv kan lave en dagsrapport. Ved at følge manualen vil du se eksakt de samme informationer som du gjorde i menupunktet ”Dagsrapport”.

DIBS Payment Services A/S
Arne Jacobsens Allé 13, 1.TV
2300 København S
Telefon: 70 20 30 77
salg@dibs.dk